torsdag 23 augusti 2012

Nykomling som kommit rätt

Oj, oj, oj, vilket uppehåll det blev här på bloggen! Jag har nästan glömt bort hur man gör. Anledningen till uppehållet är väl egentligen en kombination av faktorer, men det kan kvitta. 


Det är inte bara på bloggen som det har varit uppehåll. Jag har inte arbetat sådär värst flitigt i trädgården heller på senaste tiden. Ja, klippt gräset och sånt nödvändigt, men inte så mycket mer. "Varv" har jag ju förstås tagit och häromdagen upptäckte jag den här klockan i altanrabatten. Inte något som jag har planterat, utan något som tagit sig dit helt på egen hand. Men den har ju kommit helt rätt. Rätt färg har den, rätt höjd och rätt placering. 


Bakom syns fröställningarna från den vallmo som också letat sig hit på egen hand i år. Även den i rätt färg. Den nya klockan står intill prickklockan. Den har däremot inte blommat så värst mycket i år eftersom jag rensade rättså friskt runt den på försommaren Då tog sticklingar som farit iväg åt alla håll. Jag tänkte att de ska få flytta till lila rabatten vid planket eftersom den är mer lila än blå. Skadar ju inte att ha samma växt på flera ställen.  


3 kommentarer:

Hanna sa...

Usch hela den här sommaren har jag försummat trädgården känns det som, jag som egentligen älskar trädgården, men det är bara det nödvändigaste som blivit gjort i år.
Kram
HAnna

Marina sa...

Jag har saknat dig här i bloggvärlden!

Fina klockor men passa dig för den "nya". Sprider sig som attan.

Kram

Livet på solsidan sa...

Skönt att allt är bra med dig!
Och sån tur att naturen hjälpte till att förnya i din rabatt. Med rätt kulör och allt. Det var inte illa :)

Pionen grävde jag upp idag, när jag höll på i "krokarna". Satte bara ner den i en rabatt så det är enkelt att gräva upp den igen. Kruxet är om jag fick med mig hela roten :( Skottet var vid en taggig och stooor vildros och det var svårt att komma åt. Men det visar sig väl... Hör du av dig om du ska med på Bäckaskog, annars fixar vi det på annat sätt. Jag är hemma på måndag också.

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails