söndag 21 september 2014

Fint just nu

Ännu en helg har passerat. Vad har jag gjort då? Ja, det frågar jag mig själv också. Den sista målningen och de sista brädorna är på plats inne i växthuset. Hyllorna har jag också börjat passa in. Men så värst mycket mer har jag inte fått gjort. Jo, jag har plockat svamp också. Trattkantarellerna börjar komma på allvar nu. 


Jag har sett många som skriver i sina trädgårdsbloggar att deras trädgårdar inte har så mycket fint att visa upp längre. Jag tycker nog att det finns en hel del som fortfarande är fint hos mig. Gräsen till exempel. De är superfina nu. Speciellt när solen skiner på dem som den gjorde igår.


I sydplanteringen finns fyra olika gräs. De allra finaste är det jag fick av Marina i våras och fjäderborstgräset jag köpte på Solhaga för ett tag sedan. Det finns också ett bomullsgräs som inte har vuxit någonting på hela sommaren och ett hirs som är totalt oansenligt. 



Mitt Miscanthus Sinensis "Malepartus"  är finare än någonsin. Och större. Och har fler vippor. 


Ny vecka väntar, med nya utmaningar. Imorgon är det skogsdag med ettorna. Hoppas att det inte spöregnar. Gör det det, så får vi väl klara det också. 

2 kommentarer:

Gardens at Waters East sa...

Great red tones in the grasses. They would look nice here with the blues of the lake in the background. Thanks for the posting. Jack

Marina sa...

Så glad jag blir över att gräset är fint hos dig.
Kanske är det så att i maj och juni är de flesta trädgårdar översållade av nyutslagna blommor och naturen i övrigt är också "ny" och fräsch. Nu vid denhär tiden får kanske titta lite mer noga för att se skönheterna. Jag tycker nog att här finns en del fint. Jag gillar ju färgerna överlag. Sen om det är rödbruna skrynkliga löv eller nyutslagen höstsilverax spelar inte mig så stor roll. Vackert!

Hoppas det gick bra i skogen idag och att ni inte blev alldeles för blöta.
Jag har haft en skön ledig dag. Skulle kunna göra detta oftare, ta semester en måndag sådär bara.

Kram

Related Posts with Thumbnails