lördag 4 oktober 2014

Månadsbilder ~ Oktober

Vilket fantastiskt härligt höstväder vi haft idag. Varmt och soligt. Perfekt för lökplantering. Det är alltså det jag har ägnat mig mest åt idag. Men så har det ju en tendens att bli lite rensning och annan plantering också. 


Dessutom har jag äntligen fått ändan ur, och plockat upp potatis, lök och rödbetor ur jorden. Om vädret inte blir lika fint imorgon kommer jag stanna inne och lägga in rödbetor. Tänkte göra chutney på en del av mina äpplen också. Har hittat ett spännande recept på det som jag tänkte testa. Tyvärr ska man ha korianderfrön i, och det verkar vara en omöjlighet att få tag på häromkring. Får väl helt enkelt försöka ändå. 


Man kan verkligen se på månadsbilderna att hösten är här. Lite roligt att nya cottage-rabatten syns i översta vinkeln också. 


5 kommentarer:

Marina sa...

Jag planterade också några lökar igår. Tycker faktiskt det är jättetråkigt men det är fint på våren.
Rödbetorna står kvar där ute och även palsternackorna. Får se hur länge jag vågar låta dem stå :). Tyvärr har vi väldigt dåligt med äpple i år men Erica köpte stora fina Aroma på äppelmarknaden förra helgen. Det blir ännu en äppelkaka ikväll efter vildsvinssteken. Söndagsmiddag!

Kram

Nora sa...

Jag har fortfarande lökar kvar som inte har kommit i jorden - denna helgen prioriterade jag ogräsrensning och plantering istället.
Lycka till med chutneyn!
Kram Nora

Jord under naglarna sa...

Vad fint det ser ut, växthuset/uterummet på gaveln!!
Jag har tagit in allt ätbart och idag fick hönsen det allra sista som lite väl välväxt sallad till exempel.

Du tycker att det är höstigt hos dig, men här har björkarna tappat större delen av löven redan. ;)

Rost och rädisor sa...

Perfekt trädgårdsväder i helgen, men än har jag många lökar kvar att sätta.
Ha det så gott
Anette

Rosor och ruiner sa...

Det ser verkligen jättehärligt ut på dina oktoberbilder! Ja nu i helgen har det varit trädgårdsväder! Jag har gått runt i t-shirt utan att frysa, till och med när jag tog in tvätten sent i går kväll tänkte jag på hur varmt och skönt det ännu var! Men idag så, nu känns det lite mer höstligt och ruggigt. Nu får man ta på koftan!
Kram GUnilla

Related Posts with Thumbnails