fredag 30 oktober 2015

Tänk vad en dörr och en trappa kan betyda

Nu, efter många om och men, har dörren in till växthuset kommit på plats. Den skulle ha kommit mitt  i juli, blev försenad, hade fel mått när den dök upp i augusti, blev tillbakaskickad, blev försenad igen och kom sedan slutligen i början av oktober. När den nu är på plats känns det nästan overkligt.  


Den snygga trappan har min snälla pappa byggt i lärk. Det återstår att sätta foder runt fönster och dörr på både in- och utsida men det får bli nästa år. Då ska jag också renovera fönstret. Det behöver både kittas och målas om eftersom det är i ett bedrövligt skick.  


Jag har lovat mig själv att det inte ska bli en ful-hörna under och bakom trappan. Vi får väl se hur det går med det. Just nu ligger det gullfiber under trappan men det ska jag snart peta in i springorna runt fönster och dörr. Nu ska jag bara vänja mig vid att jag inte måste gå runt huset för att komma in i växthuset. Så skönt! 

 

2 kommentarer:

Marina sa...

Fint! Det händer så mycket hos dig med växthus och utbyggnad :).

Kramar

Rost och rädisor sa...

Jaha, nu förstår jag vad du menar med att du kan gå direkt ut i växthuset! Eftersom jag läste ett senare inlägg först. Jättefin trappa och lärk är ett trevligt material. Skönt att slippa de impregnerade.
Nu har du ju ett riktigt kalasställe att använda året runt.
Kram Anette

Related Posts with Thumbnails