onsdag 7 oktober 2015

Tomat, paprika och tomatpaprika

Denna sommar har ju varit min första sommar med växthus. Dessvärre har det väl inte varit den ultimata odlingssommaren och det märks på tomatskörden. Visserligen har jag väl fått en del, men jag tror att det skulle blivit mer en varmare och soligare sommar. De hade kanske mognat tidigare också. 


Jag har testat en körsbärstomat i år. Golden Bumble Bee heter den. Svårt att veta om de skulle ha smakat mer om de fått mer sol. Snygg är den ju åtminstone. 



Paprika har jag också. En gul sort som jag dragit upp själv (men glömt namnet på) och en röd tomatpaprika som mamma dragit upp från frö. De drabbades av löss eller spinn för ett tag sedan. Därav de gula bladen. Det verkar dock inte påverka själva paprikorna. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails