onsdag 30 maj 2012

På nära håll

Det hann bara bli ett snabbt varv runt "ägorna" i eftermiddags, innan regnet kom. Jag gjorde bland annat en liten trevlig upptäckt bland irisarna som jag visar en annan dag.  


Jag har ju ett riktigt stort kastanjeträd här på tomten. Det har blommat länge nu och har i år väldigt många blommor. Så många, att det nästan är mer vitt än grönt när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret. Men det är inte så ofta som man tittar på de där blommorna på nära håll. De är faktiskt ganska speciella, nästan lite märkliga. När man bara ser blomman så skulle den kunna höra hemma på någon exotisk växt på en söderhavsö, tycker jag. Dessutom ser den lite smaskig ut, som någon sorts glass. Men jag ska inte smaka, det är säkert inte nyttigt. 


1 kommentar:

Ulrika sa...

Wow, vilka häftiga blommor! Oftast, när man tittar "nära" på kastanj tittar man kanske på en blomklase (eller vad de heter).
Du gör nog klokt i att inte smaka..
//Ulrika

Related Posts with Thumbnails