lördag 12 januari 2013

Hur gick det sen?

Tänkte att jag skulle visa hur det gick med mina hyacinter som jag räddade från att hamna på komposten. De fick ju stå i kylskåpet ett tag och sedan svalt med svarta strutar över sig. Till sist kom de in i rumstemperatur och fick ta av "hattarna". Några stora, kraftiga hyacinter har det ju inte blivit av dem. 


Men blommor har det kommit på flera av dem. Långt nere vid löken, men ändå. De var i alla fall inte helt döda. 



I vår ska jag komma ihåg att faktiskt sätta dem i rabatterna istället för att glömma dem nere i källaren. Jag vet att de brukar få ett nytt liv om man sätter ut dem. Men det var kul att testa att driva dem inomhus. 



1 kommentar:

Marina sa...

Kul experiment och det kostade ju inget. Söta!

Hoppas du haft en bra lördag.

Kram

Related Posts with Thumbnails