onsdag 23 januari 2013

Spetsdukstavlor

För ett tag sedan visade jag några loppade spetsdukar som jag hade planer för. Nu har själva "pysslet" med dem blivit klart och jag kan visa resultatet. Det blev lite olika spets på canvasdukar. 


De sitter på långväggen i rummet ovanför trappan, där jag har min lilla datorhörna. Det knepiga här är att veta på vilken höjd man ska hänga tavlorna, eftersom det är en bit snedtak/vägg innan själva taket börjar. På bilderna ser det dessutom ut som att tavlorna hänger snett, men det gör de faktiskt inte i verkligheten. Är det någon sorts fotografisk synvilla måntro?


Jag testade att spreja dem med vit sprejfärg men det gick inte alls bra. Hur mycket jag än sprejade så blev de inte helt vita. Då gick jag över till vanlig väggfärg och då blev det bättre. 


Tanken är att de ska hänga här på vinterhalvåret. På sommarhalvåret ska jag använda spikarna till att hänga upp tavlor med några bilder jag fick i julklapp. Måste se till att skaffa ramar till dem innan våren... 


1 kommentar:

Marina sa...

Men vilken kreativ idé! Har aldrig sett sådana någonstans.

Hoppas du får en trevlig och skön helg.

Kram

Related Posts with Thumbnails