söndag 22 maj 2016

Som sommar

Vilken härlig varm sommardag vi haft idag. Det var till och med skönt att det blåste lite. Jag har förstås varit ute precis hela dagen. Gräset har blivit klippt och en del rensning har blivit gjord. Inte vita rabatten, men det berodde inte på paltarna. De är nämligen inte kvar. Mamman har förflyttat dem till lämpligare plats. Skönt, tycker jag. 


Kastanjen kan jag inte låta bli att slänga blickar på emellanåt. Den är helt fantastisk just nu. Det surrar så mycket i den av humlor att man kan tro att den ska lyfta. Precis som resten av den här kommunen/staden har humlorna klätt sig i orange. Grattis till SM-guldet IFK Kristianstad! 



I lila rabatten finns bara en enda tulpan kvar. För några år sedan var det massor. Det enda det är massor av nu, är brunnävor. De har tagit över totalt. De har visserligen rätt färg men det vore ju trevligt med några andra växter också. Får rensa bort rejält när de blommat ett tag. 


Jag har rensat under ullungrönnen (som förresten snart kommer att blomma). Det kommer att hamna prydnadspumpor här under i år också. Hoppas på några fler olika sorter än förra året. 

1 kommentar:

Nora sa...

Vilken underbar kastanj! När jag bodde i lägenhet i Bromma för tio år sedan hade jag en enormt stor kastanj precis utanför sovrumsfönstret, det trädet kan jag verkligen sakna!
Kram Nora

Related Posts with Thumbnails