lördag 7 maj 2016

Vårens doft

Gullvivan är en blomma som sprider sig ganska glatt här hos mig. Många växer i gräsmattan, vilket är lite problematiskt när man ska klippa, så jag försöker flytta dem till säkrare mark vartefter. På ett ställe har jag fått en röd variant och den är lite extra fin. Jämför man den med röda jordvivan så är den så mycket sötare. 




Jag plockar in små buketter med de gula gullvivorna, så att jag kan sniffa på dem inomhus också. Det är något alldeles visst med den där doften. Det doftar vår. 


Jag har lovat mig själv att jag ska bli bättre på att plocka in buketter av olika slag. Nu börjar fler och fler blommor att slå ut också så att jag kan infria detta löfte. Det har fullkomligt exploderat ute de senaste dagarna, tack vare att värmen äntligen kom. Imorgon ska jag ta mig i kragen och klippa gräset också. Det behövs verkligen. Håll tummarna för att maskinen går igång utan kuckelimuck. 


1 kommentar:

Hanna sa...

Åh så fina blommor!
Ha en fin kväll!
Hanna

Related Posts with Thumbnails