lördag 17 april 2010

Ljus i slutet av tunneln

Varför är underarbetet innan man kan måla snickerier så in i bängen tråkigt?! Skulle det vara lite roligare om man hade en slipmaskin? Det har ju inte jag, så det är slipkloss och handkraft som gäller. Men det vore väl själva den om jag skulle låta detta trista arbete dra ut på tiden så att jag inte kan färdigställa övre hallen snart. Det är ju inte så mycket kvar.


När renoveringen är klar ska denna lilla loppisfyndade byrå, som jag hittade på påskafton, få en hedersplats. Men kanske efter att den fått sig några lager vit färg. Jag börjar dock bli lite tveksam till om jag ska vitmåla. Får se hur det blir.

Hoppas för övrigt att det blir bättre väder imorgon. Då ska jag i sådant fall ge mig ut i trädgårdslandet. Jag trodde förra året att jag var nöjd med placeringen av odlingslådorna, men efter moget övervägande så måste jag nog gå tillbaka till min originalplan. Gräva hallonland ska jag också göra. Mina plantor som flyttat med från sommarstället på Ingarö, verkar ha klarat vintern i krukorna och ska få komma ner i jorden.


Nu ska jag återgå till mitt tråååkiga slipningsarbete. Vill ju kunna måla snart. Till slut måste jag hissa och dissa lite.
  • Dissar särskrivningstrenden som råder här i landet. Det heter inte te mugg, jätte roligt och själv kritik, utan temugg, jätteroligt och självkritik! Det retar gallfeber på svenskläraren i mig...
  • Hissar Åre Chokladfabriks supergoda praliner. Ska njuta av sådana senare ikväll.

Ha en fin kväll!

7 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så kul att du närmar dig målet, ska bli spännande att se slutresultatet sen.
Möbeln ser fin ut, gillar sådana handtag.

Imorgon ska jag äntligen hämta hem min sekretär som varit hos min syster i 10 år... den är svagt rosa så den ska nog målas om.

Ha det gott, och trevlig helg! Kram Marie

Gårdsromantik sa...

Du måste ju skaffa dig en sån där multislip - min bästa investerin :-)

Kram Maud

Marina sa...

Särskrivning är ett problem, det ser jag i skolan. KAn det komma sig av att vi läser så mycket mer engelska nu än förr? Där är de ju mer särskrivning än här i Sverige.

Lycka till med putsandet!

Har du varit ute idag? Inte kanonväder men lite bra av och till. Nu kommer snart gästerna så ajg får återgå till köket. Ska koka riset snart och göra tårtan klar. Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilket tålamod du har med slipningen, tycker själv det är såå tråkigt:)

Byrån ser fin ut i den mörka färgen tycker jag.

Ja, det ser lite tokigt ut med alla särskrivningar folk gör:)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Jag får nog skärpa mig när jag skriver till dig, eftersom du är svenskalärare..Fniss! Vad spännande det ska bli, att få se resultatet! Lycka till o Ha en trevlig vecka! Kram Therese

Villa Solgården sa...

Ja underarbetet är inte alltid så kul, men det kommer förmodligen bli jättefint, vill se bilder sen. :)

Hoppas det inte blåste lika mycket hos dig som här och att du kunnat va ute och pyssla i trädgården!!

ha en fin vecka!

Sanna

Camilla sa...

God morgon!

Vilket fint "projekt" du håller på med. Men jag håller med dej - underarbetet är inte så kul. Jag tycker faktiskt att den är fin i den färgen den har...beslagen var ljuvliga.

Ha en skön vecka - kram!

Related Posts with Thumbnails