lördag 10 april 2010

Vårhelg

Det blir ett litet kortis-inlägg idag. Jag måste fortsätta skruva gipsplattor i taket i hallen där uppe. Mina snälla föräldrar var här och hjälpte mig med att sätta upp plattorna igår.

Fint glasägg som hänger i vardagsrummet.

Plattorna blev alltså lösningen. Jag ringde nämligen till färgbutiken och beskrev mitt dilemma med färg som "trillade ner". Deras lösning var att måla taket med lacknaftabaserad färg. Ingen lösning i praktiken, eftersom sådan färg inte får säljas längre! Nu ska jag alltså skruva i återstående skuvar, spackla i hålen och måla taket. Sen kan jag äntligen komma vidare!

Hoppas ni får en härlig vårdag. Njut av vårsolen åt mig också!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
Hanna

Jenny sa...

Hej Karin!
Hoppas det gått bra med målningen idag:)

Ha en mysig söndag!

Kram Jenny

Ljuva lantliv sa...

Aj då Karin, va trist med ditt tak! Hoppas det blir bra i slutänden även om du fick ett extra moment att arbeta dig igenom.

Om du har tid mitt i allt skruvande och målande hade det varit super om du vill vara med och tävla hos mig! Ser att du har haft lite tur tidigare och vunnit en hel del.

Trevlig helg!
KRAM Anna

Millan sa...

Tur att det löste sig med taket. Om solen visar sig idag ska jag njuta för fullt men jag hoppas du med får en bra dag ändå.

Min Gröna Täppa sa...

Vilket vackert glasägg du har! Ha en härligt vecka!
Kristina

Related Posts with Thumbnails