måndag 5 april 2010

Påskkorg och loppisar

En härlig påskhelg är till ända. Som tur är, har jag lov resten av veckan. Tur, eftersom jag inte hunnit alls så långt med renoveringen av övre hallen som jag borde. Men det beror ju på att jag gjort annat roligt. Påskafton var jag på Konstrundan och på Kaffestugan Alunbruket i Andrarum. Hann titta in på några loppis på vägen också. Två spännande saker köpte jag, men de visar jag en annan dag.

Påskaftonens frukostägg...

...färgat med lökskal.

Istället för påskägg fick jag den här fina korgen, med en massa godsaker i. Bland annat en fantastisk handkräm gjord på rapsolja här i Skåne. Duschkrämen av samma märke ska bli rolig att testa också.

Korgen i sig, är också jättefin och kommer att bli flitigt använd till blommor i sommar.

På Långfredagen och igår hade vi egen loppis också. Det gick faktiskt riktigt bra. Särskilt roligt var att jag sålde två brevkort, tre små och en stor tändsticksask som jag målat själv. Men det var kallt att ha loppis i en ouppvärmd gårdsbutik, och det dröjer nog till i sommar innan vi har nästa. Kylan var inte det allra bästa för min förkylning men det är bara att kämpa på, för jag vill komma en bit till med hallen innan veckans slut.

3 kommentarer:

Marina sa...

Fint frukostägg, så såg våra också ut.
Mycket fin korg, den hade jag gärna tagit emot som present.

Ha en skön lovvecka! Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Vad mycket fina saker du fick i påskkorgen:)

Kul att det gick bra på loppisen, synd att det var så kallt bara!

Ha en fortsatt trevlig vecka,

Kramis Jenny

Marie sa...

Vilken härlig påsk du verkar haft, loppisar är alltid roligt att strosa runt på. Ha det gott, kram Marie

Related Posts with Thumbnails