onsdag 14 april 2010

Vårskrik

Kommer ni ihåg Ronja Rövardotters vårskrik där i vitsippsbacken? Ett sånt vill jag göra i min dunge också. Där är det snart lika fullt av vitsippor som i den där backen där Ronja lade sig. Man skulle kunna plocka hur många buketter som helst.

Ute i på tomten har även raberbern börjat titta upp. Jag trodde att det var kört för den i år eftersom en mullvad gjort gång och hög precis vid den lilla plantan. Men som tur är, så är ju rabarber riktigt tåliga. Jag hoppas att de kommer att klara den flytt som jag planerat för dem också.

Till sist vill jag bara be om förlåtelse för att jag inte tittat in till er på ett tag. Jag har var så upptagen av, eller kanske snarare besatt av, att få tak och väggar färdigmålade. Till helgen ska jag unna mig en riktigt lång rundtur hos er och njuta att allt bra ni skrivit och allt fint ni visar. Ha det bra tills dess!

5 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Vilka vackra bilder på allt som spirar i trädgården.
Vårt badrum på landet är superfint,sambon säljer kakel och badrumsinredning så det kan ha med det att göra :O)
Kram Agneta

Marina sa...

I morse hade jag möjlighet att starta med en runda i skogen eftersom jag skulle börja senare idag. Underbart, så skulle man börja varje dag!
Jag plockade vitsippor och njöt tillsammans med Ronja.

Kram!

Min Gröna Täppa sa...

Vitsippor är verkligen vår och att de sedan oftast är så många där de växer gör ju inte saken sämre. Mina rabarber är också på gång, jag hjälper de lite med en hink över för extra värme, hoppas de blir klara till valborg!

Ha en bra helg!
Kristina

Millan sa...

Mina rabarber har hunden grävt upp en gång för mycket verkar det som, tyvärr men men så är det ibland.
Vårskriket är på gång här med, underbart.
Hoppas du får en toppenhelg!
Kram

Smultronbo sa...

Vilka underbara bilder! Vitsippor är verkligen vackra när man ser de så i närbild.

Jag önskar dig en riktigt underbar helg!

Kram Camilla

Related Posts with Thumbnails