lördag 20 november 2010

Eufori

Helgerna är räddade! Och förstörda! Vinterstudion är tillbaka på SVT, och det gör mig fånigt glad. Samtidigt inser jag ju att jag inte kommer få mycket gjort på helgerna, fram till någon gång i april. Nej, så illa är det faktiskt inte. Men jag gillar att ha tv:n på i bakgrunden när jag fixar med annat. Då kan jag kila dit när det händer något viktigt, typ att Hellner eller Kalla går i mål, eller att Helena Ekholm skjuter liggande.

Idag har jag smakat på glöggen jag fick av lillebror i födelsedagspresent. Smarrig som attan var den, och alkoholfri. Men jag drack den inte i glöggmugg. Det spar jag till advent (och där är vi ju snart!). Istället drack jag den i en av farmor och farfars gamla koppar. Liten som en espresso-kopp är den och passar därför till glögg. Jag har sex stycken i olika sköna 50-tals pasteller.


Till eftermiddagsfikat blev det present-teet "Den första snön" och jordnötskakor också. På stereon går Helen Sjöholms nya varm. Hennes röst och så dessa texter! Jag misstänker att Tomas Andersson Wij bara är två penndrag bort från geniförklaring.

Nu blir det snart thai-inspirerade spett med jordnötssås. Jag önskar Er alla en härlig lördagskväll! Kram...

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Ha ha... här har du en till som gärna har på vinterstudion. Jag älskar att se skidåkning på längden...

Vi har också druckit glögg idag, så mysigt.
Nu ska vi strax börja med kvällens middag... tacos.

Ha en fin kväll och mysig söndag! Kram Marie

Marina sa...

Jag håller med i hur mycket som helst! Älskar också vinterstudion, glöggmuggar (och glögg iofs.) får vänta till advent, Helene Sjöholm gillar jag mycket.....

JAg vill ha tag i Kiviks glögg. Den är SÅ god. Men KRistianstadsglöggen är också god.

HA en bra kväll! Kram!

Bea sa...

Mmm...glögg och julmys, det börjar smyga sig på :)
Kram /Bea

Related Posts with Thumbnails