söndag 28 november 2010

Undantag

Har haft en mysig första advent, med fix och fika i lagom doser. Var och handlade, och en österrikisk Edamer fick följa med hem. Fastnade för den sorten förra julen, och kärleken håller i sig även i år. Det har alltså blivit flera knäckemackor med ost idag.

Tomtar kommer egentligen inte fram härhemma förrän precis vid jul, men det finns två små undantag. Det är dessa små adventstomtar som vaktar adventsljusstaken. De köpte jag på Taxinge slott julen 2006 och de är charmigt handgjorda. En med säck och en med lykta.

Ljusstaken kommer från Indiska och har hunnit få många år på nacken.

Koskällan har jag vunnit i en bloggtävling.

5 kommentarer:

Millan sa...

Tomtarna får ligga kvar i sina lådor ett tag till här med men jag förstår att du gör undantag med dessa små.

Ha det gott!

Tigris Predikantan sa...

Är tillbaks! Lämnar tassavtryck! Önskar en härlig dag!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja här får tomtarna också vänta ett tag. Dina två är jätte fina.
Ha en skön dag:)

Nyanser av vitt sa...

Så söta. Mina tomtar får inte komma fram än heller. Men till lucia tar jag fram luciatåget och ca en vecka innan jul får tomtarna komma ut från sina skrymslen.
Kram

Marina sa...

Söta, de där små! En tomteängel har kommit fram här men de andra får vänta lite till.

Kram!

Related Posts with Thumbnails