lördag 6 november 2010

Shoppat loss!

Det blev en lång dags shopping på Nova Lund igår. Jag fick faktiskt tag i nästan allt jag tänkt mig. Två par jeans (ett par vanliga Lee och ett par från Esprit), en svart topp, massor av te och ett par höga stövlar.

Det jag inte fick tag i, var någon tunika. Det fanns liksom inget som riktigt tilltalade mig. Det är för mycket galna kombinationer av folklorebroderier, spets, volanger och leopardmönster i ett och samma plagg, för min smak.

Efter min djupdykning i plånboken på Nova, åkte vi till Miljögården och fikade på Annas kök. När jag ser alla härliga möbler på Miljögården vill jag byta ut varenda möbel i hela huset. Men då skulle jag nog behöva vinna på Lotto först. Det kan ju förstås bli svårt, eftersom jag inte spelar.

Kunde inte låta bli att ta med denna suddiga rörelse-oskärpa-bilden.
Idag har mamma, pappa och brorsan med sina barn varit här på födelsedagsfika. Jag fick en massa fina presenter, men de visar jag en annan dag.
Nu ska jag lägga sista handen vid mammas present (hon ska firas imorgon) innan jag går och lägger mig.
Tack för att Ni tittar in här hos mig. Det gör mig så glad!

5 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Såååå snygga stövlar Karin och grattis i efterskott.
Tack söta för fint beröm
kram Agneta

Annika Christensen sa...

Grattis grattis i efterhand...
Snygga stövlar lite finare än mina....fast mina är nog lite bättre när man skall leka i bäcken.
Dottern ville ha huset och jag trädgården och uthuset och så blev det. Så nu har jag en semesterträdgård. Tack för ditt härliga långa inlägg. Härligt när tankarna får flyga iväg.
Kram till dig
Annika

Marina sa...

Många verkar ha det så med födelsedagar att de hopar sig. Vi har mars april, då fyller nästan alla år. Sen är vi tre på två veckor i januari också och några spridda skurar under hösten.
Numera slår maken och jag ihop våra även att en av oss fyller i mitten av november och en i början av januari. De tär inte så lockande att dra i gång kalas precis efter jul och nyår.

Kul att du hittade en del i Lund. Det där med tunikor är oftast antingen eller tycke rjag. Jättemånga fina eller inga alls.

Hoppas solen skiner på dig också! Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med nya skor.
Grattis i efterskott.
Ja vi har också så där att många fyller år i ett stim sen är det tomt.
Kramar;)

Fröken Fräken sa...

Vilka snygga stövlar! Jag drömmer också om att hitta några som passar mina ben.. Jag förstår precis vad du menar med galna mönsterkombinationer.. Alla dessa djurmönster är inte min smak alls, men det är verkligen svårt att hitta något som inte är galet leopardmönstrat..

Related Posts with Thumbnails