söndag 14 november 2010

November äro grå

Hej alla bloggvänner!
Hur mår Ni där ute i gråaste november? Man sjunger ju "men oktober och november och december äro grå" i den gamla visan om månaderna, och idag stämmer det verkligen. Det är disigt och gråaste grått ute. Men jag är på märkligt gott humör ändå. Då sitter jag ändå fast vid datorn och skriver omdömen inför veckans kommande utvecklingssamtal. Trots att jag har tre fjärdedelar av samtalen kvar, så kan jag se ljuset i slutet av tunneln. När de är över, stundar dessutom julförberedelser (och kanske lite tätare inlägg på bloggen).

För att pigga upp mig själv lite i gråvädret har jag tänt färgglada ljus. På väggen där bakom, skymtar en tavla med ett tyg som jag har spänt upp på en hemsnickrad träram. Den har suttit uppe länge nu, trots att planen var olika tyger vid olika årstider. Det ska jag ta itu med, och byta. Någon gång...

Nu är det dags för en kopp te. Sätta en deg ska jag göra också och tömma tvättmaskinen ännu en gång, innan jag tar tag i fler omdömen.

2 kommentarer:

Marina sa...

Här är det SÅ segt idag. Kanske vädret? Eller är det för att jag kommit i säng sent två kvällar på rad och sen ska jag på Zumba halv 5 och känner inte att jag hinner något innan. Dålig ursäkt, men ibland är det skönt att bara slappa. Sen vet jag iofs att jag blir lite sur på mig själv för att hela helgen gick utan att något vettigt blev gjort. Jaja....

Ljus är verkligen ett måste nu. Jag behöver köpa nya bockljus för de är snart helt nerbrända på alla ställen.

Kram!

Helena sa...

Hej Karin!
Idag är det helt otroligt grått ute, och det bara regnar och regnar. Blä! Jag ser fram emot advent, fast ett problem som än så länge är olöst är att vi har väldigt låga fönster, så vi kommer antagligen inte kunna ha några adventsljusstakar eftersom Harald då kommer att slänga dem i golvet. Ve coh fasa! Vi får väl köpa extra adventsstjärnor istället. Även om det inte blir riktigt samma sak...
Kram
Helena

Related Posts with Thumbnails