måndag 16 januari 2012

Dille

Har fått lite dille på olika nagellack. Det började med att jag köpte ett lila innan jul som skulle matcha min julaftonstunika, men sen har det blivit värre. Jag köpte ett blått, ett grönt och ett silvrigt också. Små flaskor, så de inte hinner torka. 


Har aldrig varit någon nagellacksperson tidigare, mer än på tånaglarna om sommaren. Men nu blir det en ny färg i veckan. Ungarna på jobbet tycker att det är kul. "Är det dina rediga naglar?!" Ja, jag bor i Skåne som ni hör. 



Den här veckan är det blått som gäller och nu har jag dessutom filat ner dem lite så att ungarna inte blir rädda ;). Kanske läskigt om fröken har för långa klor! Mina våriga tazetter blommar för fullt. Jag får nog ta och flytta dem, eftersom doften är lite väl stark när jag sitter vid datorn. Men söta är de. 


Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Snyggt med lite färg på fingrarna! Själv lyckas jag aldrig spara ut några naglar att måla... Trist, men praktiskt.

Idag finns det en liten "award" för dig att hämta hos mig. Tycker det är så kul med våra små "bloggklubbmöten" och håller tummarna för att det blir fler tillfällen under våren!

/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättehäftigt nagellack, det är roligt med olika färger. Och så fint foto av handen och blommorna.
Kramar
AnnaMaria

Marina sa...

Vilken snygg matchning där med färgglada naglar och vårlökar. Jag har också haft målade naglar några gånger under hösten/vintern (har vi någon???) men just nu är det naturlig färg som gäller.

Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilka läckra färger du har på nagellacken! Ska ta o köpa några jag oxå, har bara tråkiga ljusrosa hemma just nu:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Millan sa...

Jag har en nagellacks-tokig dotter så när jag får lusten till färg så går jag in till henne, ibland är det så himla kul att ha nåt helt oväntat på naglarna.
Ha det gott!

Related Posts with Thumbnails