söndag 29 januari 2012

Söndagsfunderingar

Precis som jag anade så gick helgen fort och det är dags för arbetsvecka igen. Har mest ägnat mig åt sånt där småplock som måste göras då och då. Typ städning, tvätt och strykning. 


Några böcker "provligger" i nya bokhyllan. Hyllan är ju förstås långt ifrån klar och vissa saker har uppstått längs vägen som har sinkat lite, men det närmar sig. Just nu målar jag delar som jag trodde var klara. Lite segt med dessa torktider, man måste ha sånt tålamod.


Precis som jag skrev i förra inlägget så bläddras det mycket i Rosor av Lars-Åke Gustavsson. Det finns ju så många fina rosor att välja bland. Problemet är väl mest att plantskolorna inte alltid har det man vill ha. Därför gäller det att ha flera olika alternativ, ju längre lista desto bättre. Då kan det ju inte skada att jag börjar skriva listan redan nu, trots minusgrader ute och vintermånad i almanackan. 



Nu blir det snart en kopp te och Äkta människor på tv. Jag såg dubbelavsnittet förra veckan och den verkar intressant. Jag tittade med en blandning av förtjusning och obehag.

Kram på Er!

2 kommentarer:

Marina sa...

Det programmet har jag inte hört om. Här är det sällan jag som väljer kanal. Just nu är det Så ska det låta som visas här.

Så din helg gick också fort. Jag hann inte alls så mycket som jag tänkt och jag hann inte slappa alls. Jag ville ju det!

Jaja...

Ha en bra ny vecka så får vi hoppas att nästa helg känns längre.
Kram

Tina sa...

Nu blev jag ju supernyfiken på din hylla! Jag höll ju på att göra om i sovrummet, när jag plötsligt kom att tänka på ett skåp. Allt har o tar sin tid...

Kram o ha en bra måndag

Related Posts with Thumbnails