torsdag 21 mars 2013

Ja´ ä´ int´ bitter...

Nu börjar jag ruttna på att det aldrig blir vår. Vad är grejen med att bo i Skåne om våren inte kommer förrän i april-maj? Jag blev tvungen att leta bland mina vårbilder från tidigare år för att se om våren har varit tidigare när man tittar i backspegeln, eller om det bara är inbillning och otålighet. Men bilderna talar sitt tydliga språk...

Krokusar 22 mars 2012. 

Snödroppar 20 mars 2011.

Löjtnantshjärta 21 mars 2010. 

En liten krokus såg jag när snön smälte lite tillfälligt under kastanjen för någon vecka sedan. Snödropparna har inte orkat sig upp eftersom de inte står mot någon varm södervägg. Löjtnantshjärta?! Vad är det? Däremot hörde jag nyss plogbilen fara förbi ute på vägen. Vårdagjämning i all ära, men ett decimetertjockt snötäcke är inte vår för mig. Nej då, jag är inte alls sur... 

2 kommentarer:

Marina sa...

Jag är verkligen trött på detta nu och tittar man framåt i väderleksrapporterna ser det inte upplyftande ut. Kanske plusgrader till nästa helg, på dagtid.

Vad gör man?

Kram

Felix sa...

Ja, en del år är vintern lång... Dessvärre brukar våren bli kortare då, men hoppas att vi får njuta av vackra vårblommor snart.

Vårvinterhälsningar
Elisabet

Related Posts with Thumbnails