söndag 3 mars 2013

Månadsbilder i mars

Det blev, precis som utlovat, en mycket soligare dag idag. Det var alltså bra att jag väntade med månadsbilden till idag. Jag slog till och fotade två stycken dessutom, med ungefär fyra timmars mellanrum. Notera den väsentliga skillnaden i snömängd. På förrådstaket och under kastanjen är den markant.


Trots det fina vädret har jag inte varit ute mycket idag. Det blev en liten vända runt tomten men jag kunde inte upptäcka några tydliga vårtecken. Snön måste nog försvinna lite till. Det har blivit mycket tid framför tv:n och skidorna förstås. Vasaloppet blev ju något av en besvikelse med två norska segrar. Men femmilen! Jösses, vilket lopp! Någonstans halvvägs började jag bli hungrig men det gick ju bara inte att lätta från soffan. Johan Olssons vinst kändes så oerhört välförtjänt, på alla möjliga vis. Helt fantastisk insats, men nästan väl spännande för oss hemma i tv-sofforna. 

2 kommentarer:

Marina sa...

Skidorna tittade jag också på, så klart. Spännande är bara förnamnet!

Det syns absolut att snön smält där på dina bilder. Härligt!

Vårtecken är det väl inte jättegott om här heller. Inte där ute i alla fall. I Lugnet är det ju annat.

Kram

Fröken Grön sa...

Åh, så hoppfullt att snön faktiskt smälter så fort bara solen tittar fram! Och nog har det sköna vädret hållt i sig ganska bra under veckan, - vi har nästan barmark överallt här nu.

Onsdagskram från "Glesbygd"!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails