söndag 12 maj 2013

Nu blommar de!

För första gången blommar både mitt lilla plommonträd och päronspaljen. De går in på sin andra hela sommar nu och det vore ju underbart att få lite frukt i år. 


Inget av träden är särskilt robust ännu så om det blir frukt så får jag nog plocka bort en del så att det inte blir för tungt. Wishful thinking...



På päronet är det riktigt många blommor längs den lodräta stammen men även utmed grenarna. Det tredje grenparet band jag ut förra sommaren och de två nedre var så när jag köpte trädet. 


Men om det nu inte skulle bli någon frukt så får jag tänka på hur söta blommorna var när de blommade. Speciellt päronet som har både rosa och gult i mitten. Jag hoppas att alla humlor och bin kämpar på och hjälper mig med pollineringen.


2 kommentarer:

Marina sa...

Åh så söta blommor! Hoppas det blir små små lätta frukter kanske :)

Kram

Nora sa...

Här började de första blommorna på körsbärsträdet slå ut idag. Fruktträd som blommar är bland det vackraste som finns!

Kram!

Related Posts with Thumbnails