tisdag 16 juli 2013

Sommarens första liljor

En hel del av de liljor som jag satte i höstas har nu börjat blomma. Först ut, och de som blommat mest hittills, sitter i trekammarrabatten och går i rosa toner. Dessutom satte jag olika röda varianter i färgstarka rabatten och lila sorter i lila- och silverrabatten. De sistnämnda verkar dock inte gå så bra i år, blir på sin höjd en blomma skulle jag tro. I vita rabatten har jag liljor sedan tidigare och de verkar må bättre i år. Förra året frös de bort, eftersom de tittade upp alldeles för tidigt på våren. 


Prince Promise


Rosella´s Dream


Grand Paradiso



Det verkar kunna bli en riktigt varm dag imorgon, så vi får se om jag orkar ta tag i något då. Kanske blir det mest baden-baden i skuggan med en god bok. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails