torsdag 22 oktober 2009

Betong och knasiga nystan

Ikväll har jag tagit bort "gjutformarna" från mina betongvikter. Jag tror att vikterna kan få ganska lagom tyngd för att böja ned grenarna på min dvärgvide. Tanken var att vikterna skulle se ut lite mer som droppar men jag tycker att de blev okej såhär också. Nu hänger de på tork i källartaket. Jag tror att de kommer att bli snyggare när de torkat och blivit ljusgrå.

Fortfarande kvar i gjutformarna.
Eftersom jag fick två ballonger över så gjorde jag två trådbollar också. En sådan där helt onödig grej. Jag tycker dock att de är ganska läckra. Ska absolut göra fler med andra typer av trådar och i andra storlekar, för de var jättekul att göra. Jag tänker mig att man kan använda dem som dekoration i julplaneringar med hyacinter och amaryllisar. Eller bara tillsammans med ljus. Just nu ligger de på min sekretär ihop med några fina stenar. Ovanpå kaminen vågar jag inte ha dem när den är tänd.


Visst ser ballongerna ganska roliga ut när man tagit ut dem ur nätbollen?
Nu är det hög tid att krypa till kojs. God natt...

3 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

hej
Vilka fina saker du gjort. Att dekorera med trådbollarna kommer att bli jättefint. Kanske spraymåla vita eller röda.
Ha en jättemysig helg
Kram Agneta

mitt gröna hjärta sa...

Hej, vilken rolig idé med betongsdropparna, kommer bli hur fint som helst! Har inte provat att gjuta själv ännu men har tusen idéer på saker jag skulle vilja gjuta, de blir mitt stora projekt till våren. Ska införskaffa lite litteratur hur man gör på bästa sätt, har du kanske några tips?
tack för krya på dig-hälsningen, det värmde. Ha det gott, Jenny

Huset vid ån sa...

Vilka fina saker du gjort, rolig ide med ballongerna!

Jag måste bara beundra din "nya" Header, så ljuvligt fin!

Hoppas att du får en sköön söndag!
Kram Therese

Related Posts with Thumbnails