torsdag 15 oktober 2009

Vikten av vikter

I min blivande vita rabatt finns redan nu en Japansk dvärgvide. Den har nog stått där några år och har lyckats få en konstig och inte speciellt snygg form. Förmodligen har den haft lite för mörkt och därför sträckt sig efter ljuset. Nu har ju den värst skuggande björken försvunnit och därför tänker jag försöka få lite ordning på formen. Ska rikta upp stammen med ett stöd och dessutom ska jag hänga vikter på några av grenarna. Hoppas att det ska göra susen. Vet inte om trädet kommer att fara illa av denna behandling, men jag chansar.


Det där med vikterna har fått till följd att jag dragit igång ett litet viktgjutningsprojekt i källaren. Jag vill ju helst att vikterna ska vara hyfsat snygga så jag får kanske göra några olika varianter. När några lyckade försök är klara kommer det nya bilder. Tills vidare kommer bildbevis på trädets nuvarande knäppa form.


1 kommentar:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vad fint med den stora stenen i rabatten! Blir snyggt sen när allt runt omkring växer till sig.. Trädet ser lite lustigt ut nu men jag tror dina planer kommer göra susen!
Ser fram emot att se dina vikter sen...

Ljusslingan hos mig är inköpt på Bauhaus... den är 3 m med hjärtan och sen ytterligare 3,5 m. Supernöjd är jag med den!

Kram Marie

Related Posts with Thumbnails