lördag 3 oktober 2009

Höstrusk...

... har sina fördelar. Det är helt okej att hålla sig inne när det stormar i trädkronorna och regnet öser ner. Och jag gillar att vara inne, också. Idag var det extra lämpligt eftersom nya Lantliv kommit och då kan jag lusläsa min favorittidning i lugn och ro. Jag tror dessutom att jag ska plocka fram mina vattenfärger och måla lite. Något höstigt att sätta på min jobbalmanacka, bilden som är där nu börjar bli för somrig.
För att inte gå miste om de sista blommande blommorna så har jag plockat in några små buketter. Luktärterna doftar på matbordet, krassen står på köksbänken och ovanpå CD-hyllan står kärleksörten.

På min almanacka finns en fiffig plastficka innanför den transparanta pärmen. Där kan man sätta vilken bild man vill för att göra den lite mer personlig. Det tycker jag är en utmärkt idé. Såhär ser den ut just nu.



Bilderna med Citronfjärilen målade jag i somras och bilden här nedanför var också ett tag sedan jag gjorde. Nu får det bli några nya. Men först en kopp te...

5 kommentarer:

Marina sa...

Oj så kul med en sån almanacka! Jättefina målningar. Kram i höstrusket!

Unknown sa...

Fan va fint du målar, jag vill se mer!

Karin - Mina Rum sa...

Tack, tack. Ibland blir det bra och ibland inte. Det blev i alla fall en ny bild till almanackan idag. Kanske visar jag den någon gång.

SKOOGSTROLLET sa...

Vad pysslig du är! Akvarellerna är ju helt underbara. Tänk om man kunde måla så vackert.
Även fröbreven gillade jag. Mina är inte i närheten av att se så dekorativa ut. Jag kanske borde skriva med en vackrare penna ... De latinska namnen har jag ju ingen koll på.
Förresten vet du när det är bäst att plocka vallmofröna, hos oss verkar frökapslarna hålla sig till grönt. Hjälper det att klippa av dem?

Laura´s sa...

Hittade hit genom många omvägar via Kamomillas blogg..vilken jättefin idé med bytbar bild på almanackan, var får man tag i sådana? Skulle vara roligt att byta bild när man tröttnar..Har också blockat in de sista doftärterna och ringblommorna, frosten äter obarmhärtigt upp allt..snyft..välkommen att besöka min blogg också, www.prinsessanmeddoftarten.blogspot.com är adressen!

Related Posts with Thumbnails