måndag 29 mars 2010

Förstukvist-piff

Penséerna och tete-a-tete-påskliljorna, som jag köpte på torget, fick vänta ända fram till igår innan de hamnade i balkonglådorna på förstukvisten. Än så länge är de ju ganska små och fyller inte riktigt ut lådorna ordentligt. Skulle ha behövt köpa dubbla mängden i sådant fall. Men de är i alla fall en liten färgklick när man kommer fram till huset.

Ville inte fota dem igår eftersom det satte igång att regna precis när jag var klar. Jag inbillade mig att jag kanske skulle få fota i en gnutta solsken idag istället. Oj, vad jag bedrog mig. Grått är bara förnamnet till hur vädret varit idag. Men det passar mig ganska bra, eftersom jag fortsatt med övre hallens ansiktslyftning idag. Det hade inte känts bra att vara inne och pyssla med det om solen sken.



Imorgon tror jag att det blir en tur till färgaffären efter jobbet. Jag ska köpa takfärg och titta på ny kulör till väggarna. Den nyans jag testmålade var inte alls bra. Nytt försök alltså.

5 kommentarer:

Ljuva lantliv sa...

Så fint det blev med blommorna. Det ser lite glest ut i början men när värmen kommer brukar det nästintill bli ont om plats i lådan. Ska bli spännande att se resultatet av din hallrenovering! Ha en bra påskvecka. KRAM Anna

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Karin!

Har du ett välbehövligt påsklov nu? Vilken välkomnande förstukvist du har. I år kör jag också med just gult och lila/blått som färger på mina uteplanteringar. Brukara alltid ha penséer i just blåa och lila toner för att det passar till vårt blågråa hus, men i år blev jag otippat även sugen på gult. De där ljust gula penséerna är sååå söta! Och det blir ju så härligt sedan när krukorna i princip svämmar över av de små söta blommorna. Men det dröjer som sagt lite...Men attans annars med vilken fart våren kommer här i söder nu:)

Kram och glad påsk från Amanda

Villa Solgården sa...

Vilket jättefint piff! Och i förra inlägget också! Det är så sött att blanda i spets och björkris!!

Din veranda är dessutom superfin!

Hoppas du hittar en kulör som passar bättre nu!

Kram!
Sanna

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilken fin farstukvist ni har, härligt med nyplanterade vårblommor! Det är jag oxå sugen på att sätta ut hemma hos oss. Får nog bli en sväng till plantskolan nu i veckan:)

Önskar dig en trevlig påsk!

Kram Jenny

Marina sa...

Ser välkomnande ut!Kanske irrar förbi en sväng på kvasten längre fram i veckan. Kram!

Related Posts with Thumbnails