måndag 22 mars 2010

Vårtecken

I eftermiddags hämtade jag min brorson i skolan och sedan följde han med mig hem. Vi var ute på vårteckenjakt på tomten. Sedan gick vi till fiskedammarna som ligger en liten bit härifrån. Några av de vårtecken vi hittade var snödroppar och tulpanblad. Att de börjat fylla dammarna med vatten igen är väl ett vårtecken så gott som något.

Snödroppar på väg.

Löjtnantshjärtats röda knoppar har börjat titta upp ur jorden.


Killar som klättrar i träd är nog också ett vårtecken.

10 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

T.o.m Löjtnantshjärtat på gång? Ljuvligt!
:)

Marina sa...

Du ser, det kommer bli vår hos dig också!
Den sista bilden är ju kanonrätt. Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Tack för din grattishälsning hos mig:)

Vilka underbara bilder! Tänk att Löjtnantshjärtanen börjar titta upp så smått:)

Hihi, trädklättrande killar är oxå ett säkert vårtecken;)

Ha en toppenvecka!

Kraam Jenny

Annika Christensen sa...

Underbar dag ser jag..
Härligt att få dela sina upplevelser med barn.
Saknar när våra var små.
Ingen bor hemma längre.
Men var tid har sitt eller hur?
Ha det gott
Annika

Camilla sa...

Hej!

Vilka underbara vårtecken - märks att ni bor lite längre söderut. Här regnar nog sista snön bort idag - det är också ett härligt vårtecken!

Kram!

Anonym sa...

Ja, jag kan förstå att man som lärare undrar över vad som stannar hos eleverna! Dottern (Som är mycket historieintresserad) var upprörd över dessa obildade tjejer. Snacka om att de har missuppfattat en hel del.

Rik är verkligen iten jag och ajg tror du kan få en hel del växter i din trädgård genom att byta med andra elelr få det som andra har över. Vi kan väl försöka få till en träff under säsongen och då akn vi ju dela med oss av lite av varje. Fröer, sticklingar, delade växter.....

Kram Marina

Millan sa...

Alla tecken är bra!
Hoppas du får en bra vecka
kram

Villa Solgården sa...

Så mysigt!!!

Jag har också sett snödroppar, ljuvligt!

Om inte ännu ljuvligare med löjnantshjärtan, otroligt!!

Kram!

Huset vid ån sa...

Hej Karin! Vilka hoppfulla vårteckan du bjuder på! Dom bilderna blev man glad av! Härlig bild på din systerson också, han ser ut att trivas bra i trädet! kram Therese

Smultronbo sa...

Underbart!

Idag när jag var på väg upp på Essingeleden i morgonrusningen passerade jag en gräsplätt som nu var helt fri från snö, döm av min förvåning när jag ser några påskliljor som sakta börja kämpa sig upp ur jorden! Jag höll på att köra in i bilen framför!

Nu är våren inte långt borta!

Kram Camilla

Related Posts with Thumbnails