torsdag 11 mars 2010

Tack Länsstyrelsen!

Igår eftermiddag var jag, som sagt, på läromedelsmässa. Det är oftast inte så väldigt spännande. Det mesta är sig likt år från år. Det man gillar mest är oftast det gratismaterial man kan samla på sig. Igår var det Länsstyrelsen i Skåne län som stod för de riktiga dyrgriparna. En DVD med olika djur och en fin liten bok med dagfjärilar i Skåne.

Jag är väldigt förtjust i fjärilar. Förra sommaren hade jag besök av en del sorter jag inte kunde hitta i de böcker jag redan har. Jag hittade dem till slut på nätet men den här lilla boken hade varit till stor hjälp. I sommar kommer det alltså bli fjärilsjakt med kamera och denna lilla bok i högsta hugg.

Hoppas Ni får en riktigt trevlig helg!

4 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Karin!

Vilken underbar bok du fick tag i, helt gratis;)Ser fram emot att få gå på läromedelsmässa igen, till hösten eller så. Jag är också en stor fjärilsfantast och hade gärna haft en sådan liten bok att slå i på sommaren. Din soppa måste jag hlt klart prova! Såg så god ut! Men du, vilka stora knoppar du har i trädgården. Jah har sett några Små, små snödropsknoppar, men det är också det enda:(

En mysig helg önskar jag dig!

Smultronbo sa...

Hej Karin!

Kul att du hälsade på hos mig. Du är så väkommen tillbaka!

Jag tycker också att det är något speciellt med fjärilar! Så skirt och vackert!

Jag önskar dig en underbar helg!

Kram Camilla

Huset vid ån sa...

Det ser ut att vara en fin fjärilsbok, vad roligt! Ser fram emot att få se dina vackra fjärilsbilder! Önskar dig en skön helg! Vårkramar till dig från mig./ Therese

Helena sa...

Tack för receptet! Soppan liknar en som vi brukar göra, men din soppa innehåller även rotselleri och curry. Den ska testas inom kort!
Kram
Helena

Related Posts with Thumbnails