torsdag 25 mars 2010

Tjuvkik

Måste bara ge er en liten smygtitt på några av blommorna jag köpte inne på stadens torg idag. Det fanns hur mycket som helst att välja på. Jag hade gärna köpt mycket, mycket mer om plånboken hade tillåtit det. Det fick i alla fall bli lite penséer i olika färger. Två år i rad har jag haft blå-lila varianter men i år fick det bli den här söta gula, en gul med lite lila inslag och en vit.


I filmen Du har mail så säger Meg Ryans karaktär att hon gillar prästkragen för att det är den vänligaste blomman. Jag vet inte om jag riktigt håller med. Jag tycker att violer och penséer är vänligast. De ser ut som små snälla ansikten.

Nu är det snart helg igen. Min kommer att fyllas av renovering, plantering och lite firande av en viss kille som fyller sju år imorgon. Hoppas bara att han blivit frisk från sin magsjuka.

Hoppas att ni får en fin avslutning på arbetsveckan. Det blir nog ett nytt inlägg från mig på lördag, skulle jag tro. Ha det gott tills dess!

2 kommentarer:

Marina sa...

De är så söta så! Jag ska också plantera i helgen hoppas jag och även sätta lite fjädrar i ris.

Kram!

Vicky sa...

Snart snart snart kan jag plantera penséer. Men vädret tillåter det inte riktigt ännu. Längtans ljuva plåga.

Related Posts with Thumbnails