tisdag 16 mars 2010

Vill ni se något otäckt?!

Jag har så smått börjat "peta" lite i renoveringen av den övre hallen. Det är ett utrymme som just nu är ganska outnyttjat. Tanken är att det här ska kunna rymmas en liten blogghörna, en STOR bokhylla, en dagbädd/extrasäng och kanske någon typ av förvaring. Inte helt lätt att få till när rummet är avlångt, med inte mindre än fyra dörrar, ett fönster och en trappa. Men det ska gå. Jag vill kunna använda rummet mer, särskilt eftersom det är ljust och har utsikt över det angränsande fältet.

Strandirisen är det enda som är lite, lite fint med detta motiv.

Just nu sitter dessa oerhört vackra (not!) tapeter på väggarna. Jag skulle tro att det är originaltapeterna från 40-talet. På bilderna ser de ut att vara nästan lila, men de har snarare en sorts smutsgul färg. Visst låter det fint?

Många som ser dem tycker att de är lite häftiga. "Ska du inte behålla en liten del av dem?" är standardkommentaren. Skulle inte tro det! Skulle möjligen vara för att kunna visa upp som avskräckande exempel.

Jag har funderat över vad det är för en varelse som kommer upp ur vattnet.

Tapeterna i sig är ju förskräckliga, men som grädde på moset finns det även en stilig bård. Det hela håller verkligen på att förfalla och det är verkligen hög tid för en uppfräschning.

Hoppas nu att ni inte är alltför äcklade av mina bilder, utan får en riktigt fin tisdagskväll. Själv ska jag snart ge mig av för att närvara vid ett kvällsmöte på jobbet. Jag hoppas kunna återkomma med lite trevligare och kanske lite vårligare bilder imorgon.

6 kommentarer:

Smultronbo sa...

På bilderna ser det inte så illa ut. Men jag håller med dig, djuret som kommer upp bakom den stackars flickan ser läbbig ut! :-)

Kram Camilla

Marina sa...

Det är sådana fynd man gör när man nörjar renovera! Här fanns också mycket anskrämliga tapeter förut. Brunorange, stora grässtrå/ax..... Usch!

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Ha ha, jag förstår dig!
Visst kan det vara läckert med annorlunda tapeter men inte hemma hos sig själv... :)

Ha det gott och lycka till med projektet! Kram Marie

Bibbi sa...

Inte ser de så hemskt ut i mina ögon...men jag skulle inte vilja ha dem;P

Jenny sa...

Hej!
Vad är det för ett "monster" som dyker upp där ur vattnet?? hihi:)

Fast jag måste säga att tapeterna (åtminstone på bilderna) ser ganska charmiga ut, lite 1700-tals stuk sådär:)

Ha det gott,

Kram Jenny

Huset vid ån sa...

Det var blandade känslor med dom tapeterna! Häftiga på ett sätt men jag förstår om du inte kanske vill ha dom kvar! Ha en bra onsdag! Kram Therese

Related Posts with Thumbnails