lördag 20 augusti 2011

Tistlar som levererar

Just nu är det inte så mycket som är snyggt i trädgården. Mycket är överblommat, sönderregnat eller vindpinat. Bolltistlarna i altanrabatten är i alla fall fina.



Färgtemat i altanrabatten är ju rosa och blått, och nu är det de blå bollarna och den rosa floxen som står för färgen.


Humlorna sliter fortfarande hårt. Bolltistlarna är ju en av deras favoriter.


Imorgon blir det lite mera trädgårdstid. Sedan det är dags att åka till stan på bloggträff. Det ska bli kul, spännande och kanske lite pirrigt. Det är ju första gången vi ses irl.

2 kommentarer:

Marina sa...

Japp, dina bollar är fina! Mina har så gott som blommat över på alla tre ställena. Humlorna roar sig nu på andra växter och fjärilarna har fullt upp på fjärilsbuskarna.

Visst är det lite pirrigt, det tycker jag också. Nu ska jag baka en kaka för jag vill inte "bara" dricka te i eftermiddag.

Ses om ett par timmar!
Kram!

Jessica och Malte sa...

Hejsan, lägger till mig som följare så jag hittar hit till din fina blogg igen, den okända rosen är verkligen mycket vacker!

/Jessica

Related Posts with Thumbnails