söndag 14 augusti 2011

Mera plank och en söt ros

Då var den första helgen på terminen över. Jag har haft två arbetsdagar den här veckan. Mjukstart med andra ord. Veckan som kommer blir lite tuffare, med fem dagars arbete och på torsdag kommer barnen till skolan. Det ska bli spännande att ha en etta igen. Det var ett tag sedan.

Nu under helgen har arbetet med frukträdgårdsstaketet fortsatt. Jag har grävt runt odlingslådorna och börjat fylla på med grus och plattor också, men det visar jag en annan dag.

Den högsta delen av staketet har kommit på plats. Det ska förstås sågas av jämnt upptill och göras en del andra justeringar. Egentligen är det inte helt uppvisningsklart ännu, men vad sjutton, ni står väl ut?

Jag avslutar med något fint. Min rosa ros i förrådsrabatten. Den är av okänd sort men väldigt tålig och marsipanrosa. Fint, tycker jag.
Ha en fin vecka allihop!

2 kommentarer:

Marina sa...

Ser verkligen ut att kunna bli kanonbra. Du jobbar hårt!

Kram!

Millan sa...

Vad bra med plank, blir säkert toppen!
Ha det gott!

Related Posts with Thumbnails