tisdag 2 augusti 2011

En ny bekantskap

Första helgen i maj köpte jag en liten planta på växtmarknaden i Kjugekull. Fjäderstjärnvinda var för mig en obekant växt. Men den skulle bli röd, och det tyckte jag kunde passa i min färgstarka rabatt.
Den har väl växt lite trögt men det beror nog på att jorden i den här rabatten inte är mycket att hurra för. Den blommar i alla fall nu och röd är den. Så röd att det är svårt att göra färgen rättvisa på bild.
Idag blev det en smarrig frukost med nybakade frallor och yogurt med vildhallon. Hittade ett recept på bröd där man blandar ihop degen på kvällen och låter den jäsa i kylskåpet under natten. Smidigt värre.

6 kommentarer:

Ninne sa...

En sån härlig en.. o dina Vallmo i förra inlägget. I år sådde jag vita o lila Dubbla- men de har nästan blivit helt kass eftersom de blommat nu - i regnet --
Får hoppas att de som ligger ner nu, kan komma med en liten blomma i denna vecka.??
Kram Ninne

Smultronbo sa...

Vilken härlig röd färg! Det är väl inte så vanligt med röda klätterväxter? Väldigt fint!

Och frallorna låter mumsigt!!

Kram Camilla

Fröken Grön sa...

Jättehärlig färg! Kul när man hittar nya fina plantor att ta med hem.
Önskar dig en fin tisdagkväll!
/Anna-Karin

Marina sa...

SÅdana bullar brukar vara hur goda som helst. Det var ett tag sen vi gjorde det nu faktiskt.

Fjäderstjärnvindan hade jag för något år sedan. Den var inte jättebra på att växa här heller faktiskt men väldigt röd var den.

Hoppas du har det bara bra!
Kram!

Hanna sa...

Så söt.
Kram
Hanna

Christina sa...

Har kikat runt på din blogg! Röd fin blomma, ny för mej! Hälsningar Christina

Related Posts with Thumbnails