söndag 21 augusti 2011

En riktigt bra dag!

Vilken bra dag det blev! I förmiddags hann jag lägga mer grus och några fler plattor runt odlingslådorna. Det är snart klart. Förhoppningsvis redan imorgon.



På eftermiddagen blev det en tur in till stan för att "pick-nicka" tillsammans med några härliga bloggtjejer (Marina, Camilla, Anna-Karin och Tamara) nere vid Helge å. Det var första gången jag träffade dem i levande livet och det var verkligen trevligt. Så gulliga tjejer.


Dagen till ära fick jag också reda på en funktion i kameran som jag inte visste om (inte för att jag har utforskat kameran sådär väldigt ingående), nämligen att fota bilderna i serie. Tack Marina för tipset. Praktiskt när man ska ta bilder av saker som rör sig hela tiden, tex. fjärilar. Det knepiga är att få fokus på rätt ställe. Jag testade direkt när jag kom hem. Resultatet blev en väldans massa bilder av nässelfjärilar på min buddleja Pink Delight, som jag planterade förra sensommaren.


Ha en fin vecka!




4 kommentarer:

Marina sa...

Det var verkligen kul att träffas live.

Kul att tipset om kamerainställningen kom till nytta. Jag vet inte om du provade lite mer kring inställningen men om inte så kan jag berätta att om du ställer på SCN och sen trycker på FUNC. så kan du välja lite fler inställningar där. Tex om du ska fota på kvällen, stranden, snö... där finns även ett par olika val för hur fort den ska mata när du håller knappen nere. Hm, känns inte som att jag är jättebra på att förklara såhär, i skrift.

Kram!

Ninne sa...

Det blev ett lite hastigt möte, från min sida, men det är så kul att se er irl så nu är det ännu härliga att följa er på bloggen.
Hoppas vi ses fler ggr.
Kram Ninne

Millan sa...

Det var kul att ses tiden flög iväg!
Ha en bra vecka
Kram

Livet på solsidan sa...

Det var verkligen kul att ses. Hoppas vi kan göra det fler gånger!

Planket ser för övrigt ut att bli hur snyggt som helst. Det har du gjort bra! :)

Tamara

Related Posts with Thumbnails