torsdag 25 augusti 2011

Den enda solen som skiner idag!

Det var bara några dagar sedan jag skrev att min altanrabatt går i rosa och blått. Just nu har det dock smugit sig in en liten klick gult. Det är en solros från vinterns fröautomat som har blivit till en ståtlig blomma nu.


Förra året försökte jag att flytta små självsådda solrosplantor. Det gick inte alls. Därför fick årets självsådda stå kvar, trots att de står "fel". De lyser ju faktiskt upp som små solar. Det kan vi behöva för det är mest grått ute.



Avslutar med hiss och diss idag:
  • Dissar att fästingbetten på mina armar kliar ikapp med alla myggbett.
  • Måste givetvis hissa att True Blood äääntligen kommer tillbaka. (Den skulle komma tillbaka i början av 2011. Måste säga att SVT har en lusig syn på vad som är början av året!)

5 kommentarer:

Marina sa...

Fy för fästingar o andra kliande bett.

En gul sol i rabatten kan ju pigga upp när den på himlen inte behagar lysa.

Ha en bra helg!
Kram!

Fröken Grön sa...

Ja usch, fästingar är inget vidare... Inte myggor heller för den delen. Får ändå medge att jag har klarat mig ovanligt bra i år från båda delarna.

"True Blood" är verkligen en cool serie! Regniga dagar i sommar har vi tagit oss igenom säsong 3 på DVD. Är det säsong 4 som är på gång på svensk TV? Hoppas, hoppas!

Önskar dig en fortsatt skön helg!
/Anna-Karin

Hem och Harmoni Marie sa...

True blood har jag aldrig sett... låter som jag missat nåt :)

Det var första gången jag bakat pajen så jag har tyvärr inte testat att göra en stor men jag tror absolut det går.

Ha det gott, kram Marie

Linda sa...

Det är så vackert med solrosor! Håller med dig när det gäller fästingar. De är såååå otäcka! Kram Linda

Mina Gröna Tankar sa...

Har också låtit fåglarnas sådd vara kvar men...jag veeet inte om jag blir så glad av dom där gulingarna...tills jag har bestämt mig får dom stå kvar...

Related Posts with Thumbnails