måndag 22 augusti 2011

Det blev bra. Om jag får säga det själv!

Idag bjuder jag på en drös bilder av samma motiv (ur nästan alla vinklar). Jag har nämligen blivit klar med att lägga grus och plattor runt mina odlingslådor, och det måste förstås förevigas.


Plattor och grus är lagt på ett högst ovetenskapligt vis. Markduk, av tunnare slag, trippelvikt i botten och fasthäftat på lådorna. Sedan ett lager sandigt grus, som blev över från plintarna. Sist plattor som fanns på tomten sedan tidigare. Det enda lite noggranna var att jag försökte se till att plattorna var någorlunda i våg.


Jag är nöjd med resultatet. Återstår att se om ogräset kan hållas en aning i schack nu.


Själva lådorna har inte så mycket innehåll längre. Morötterna är fortfarande fina, en del lök sitter kvar och bondbönorna har fått nya blommor. I mitten finns min rabarber som tidigare satt ungefär där grindhålet på staketet är nu. Runt omkring den sitter gräslök som nog måste flyttas nästa år. Den tar över! Men det är full aktivitet av fjärilar runt blommorna nu och det är ju fint.



Det var riktigt skönt att vara ute och jobba i eftermiddags. Shortsen kom på till och med. Dumt nog. För nu ser mina ben ut som om de drabbats av böldpest eller något. Myggen är många, ettriga och riktigt elaka. Hoppas jag slipper vakna i natt av att det tokkliar.

6 kommentarer:

Berit sa...

Det blev snyggt din pallkragsodling!
Ha det gott

Jord under naglarna sa...

Vad snyggt det är!

Jag har också massor av inställningar på kameran som jag tyvärr inte vet om, men en "fjärilsinställning" skulle verkligen vilja kunna med!

Spännande och nervöst med bloggträff, men det verkar framför allt trevligt!

Smultronbo sa...

Oj vad snyggt och praktiskt!! Jag är riktigt avundsjuk!:-)

Hoppas du har haft en underbar sommar!

Kram Camilla

Millan sa...

Vad fint det blev, supersnyggt!
Kram

Marina sa...

Förstår absolut att du är nöjd, det blev ju verkligen kanonbra.

Jag har inte heller jättemycket kvar i lådorna; några morötter, purjolök, palsternacka och gröna bönor. Där blir nog inte fler bönor tror jag. Ser liksom färdigväxt ut.

Kram!

Livet på solsidan sa...

Förstår att du är nöjd. Vilket jobb du lagt ner. Och med ett superfint resultat dessutom!

Tamara

Related Posts with Thumbnails