söndag 28 augusti 2011

Nytt gräs och ny kant

Igår var jag på Bäckaskogs trädgårdsdag. Hittade lite smått och gott som fick följa med hem, både sånt som jag hade tänkt och sånt som köptes på ren impuls. Konstigt det där att man alltid hittar något som man inte alls tänkt sig, men som man inte kan motstå. Jag berättar mer om det en annan dag.


Det som jag hade tänkt mig var ett gräs till bakkanten av pionrabatten, framför stenen. Jag hittade ett som jag tyckte var fint. Det ska egentligen stå lite fuktigare än vad det är där det hamnade. Återstår att se om det klarar sig.


Gräset har snygga röda och silvriga vippor, och ska kunna bli lika högt/långt som jag, dvs. 180cm. Det finns redan ett annat hirs vid sidan av stenen, men det är lägre.


När jag ändå höll på att fixa och trixa med den här rabatten, passade jag på att sätta dit en ny kant. Jag hittade zinkplåtar uppe på loftet som jag bankade ut och tryckte ned runt kanten. Tycker att det blev ganska bra. De var lite tunna och ville därför bukta sig hit och dit, men de var i alla fall gratis.


Hoppas att ni får en fin vecka! Det är så roligt att nya läsare tittar in och lämnar en hälsning. Jag blir så glad. (Ja, jag blir förstås lika glad för de "gamla, trogna" läsarnas hälsningar!) Kram på Er!

5 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Så bra det blev med zinkplåtarana. Tänk att kunna hitta sånt bara sådär!!!! Bra gömmor du har ;-)

Hälsar Åsa

Anonym sa...

Den där kanten låter spännande. Gratis är ju alltid ett plus.

Vi är tydligen många som är helt övertygade om att helgen går fortare än vardagarna, så då är det garanterat så.

Gräs med röda vippor är så snyggt. Jag har två olika men kommer bara på namnet på det ena. Ferner osten heter det.
Det blir nog bra med ett gräs där mot stenen. En bra kombination!

Nä, dags att jobba.
Kram Marina

Livet på solsidan sa...

Såg på dina bilder innan jag läste texten och tänkte:
- Jaa, precis en sån rabattkant jag vill ha. Nu får jag äntligen veta var man får tag på en sån.

Hm, sen läser jag det "finstilta" och blir istället avis för att du hittade dem på loftet. Bara så där lixom. Lyllos! Jag är inte alls avis... ;)

Fint blev det!

Tamara

Louise sa...

Fin form och kant på rabatten! Gillar gräs, har ett gäng olika och skaran kommer nog utökas!

kram louise

Jenny sa...

Hej Karin!
Vad fint du gjort det! Snyggt med kanten i zinkplåt runt rabatten!

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails