söndag 18 september 2011

En dag med molnen i trädtopparna

En stor del av dagen har tillbringats ute. Det har inte regnat så mycket, men det gick att röra vid molnen med handen.



Det är två rabatter framför fruktträdgården som är på gång. I måndags började jag att märka ut hur de ska se ut. Lite grävning började jag med då också, men det mesta har jag gjort idag. Kan lova att det finns roligare saker än att gräva bort grässvål. Men det blir desto skojigare att plantera sedan, när man slitit med underarbetet.


På södersidan fortsätter rabatten runt hörnan. Här stötte jag på dagens största sten. Tacksam för att det inte var fler. Den ska givetvis förpassas till lämpligare plats.


Till höger om grindhålet (ja, det ska givetvis bli en grind där) står de växter jag hittills införskaffat. En droppe i havet, jag vet. Tanken är att rabatten ska gå i violett/lila och silver. Lite vitt kommer säkert att leta sig in också, det brukar bli så.


Det är säkert inte svårt att gissa vilka bilder som är tagna idag och vilka jag tog i måndags.

1 kommentar:

Marina sa...

Jag kan inte sluta vara imponerad över ditt bygge! Rent ut sagt - skitsnyggt!
Det blir ju ett självklart rum och sen kan mycket annat ha sin utgångspunkt där; gångar, häckar, pergolor (blev konstigt i plural!?, rabatter åt alla håll och kanter....Fint att jag gör upp planer för din trädgård va?

Vi får kanske se till och fixa afternoonte, vi som gillar te?

Kramar!

Related Posts with Thumbnails