tisdag 13 september 2011

Nu blev det gjort

Den uppmärksamme läsaren noterade säkert i gårdagens inlägg att det fortfarande saknades en krans på ytterdörren. Det har jag ordnat idag.


Det fick bli en bestående av hortensian Endless Summer, syrénhortensia och oxelbär. Jag har nog aldrig haft så många oxelbär som i år. De är inte så supersnygga, lite dova och skrumpna. Men jag tyckte ändå att de funkade ihop med hortensiorna. Hortensia å andra sidan är världens mest tacksamma kransmaterial. Blir bra hur slarvig man än är. Nästan.


Jag brukar sätta upp kransarna med ett fint band, men idag hade jag inget som passade färgmässigt. Det fick bli kokossnöre istället. Hoppas nu bara att kransen inte blåser sönder i Katja-vindarna som viner ute.



Ha det gôtt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så fin! Funderar just nu på en anledning till att få åka hem igen för nu vill jag göra krans istället.

Ha en bra dag!
Kram
Marina

Millan sa...

Kan inte påstå att jag saknade krans på dina förra bilder tyckte där var fint ändå på din trappa men nu när jag ser den så blev det himla snyggt.
Ha det gott!

Camilla sa...

Jättefin krans, lite sensommarkänsla över den tycker jag. Ha en bra kväll, kram Camilla

Carolina sa...

Vackert :)

Livet på solsidan sa...

Så fin krans :)

Kanske läge att jag skaffa mig en hortensia eller två. De verkar användbara.

Tamara

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Så snyggt!!!

Related Posts with Thumbnails