lördag 10 september 2011

Tidsoptimism

Det tar väldigt mycket längre tid att plantera växter än vad man skulle kunna tro, i alla fall längre än vad jag i min tidsoptimism inbillar mig. Nu har jag dessutom ganska mycket växter att få ner i jorden. Idag hann jag få ner alla de tre hortensior som jag köpt i veckan.


Twist and Shout (på bilden här ovanför) hamnade längst fram i pionrabatten och Endless Summer sitter vid vägen bredvid Annabelle. Mellan stenen och lärkstubben satte jag Libelle som jag köpte på ÖSPAB igår. Man kan se något vitt som sticker upp lite försiktigt där längst bak på bilden nedanför.



Lite lökar har också kommit i jorden, i runda rabatten, i färgstarka rabatten och i vita rabatten. Hoppas att vädret håller imorgon så att jag kan få ner två träd, två bärbuskar och en massa småplantor vid planket.


Nu blir det en kopp te och Mia Skäringer på tv. Ha en fortsatt skön helg!

3 kommentarer:

Ninne sa...

Oj vad du hunnit med. Det kommer at bli superfint- o tänk så bra med din fina inhägnad. Hortensiorna är bara så fina. Har faktiskt en liten en-iår är den liten -gubben klippte den lite för tidigt, skyller jag på-- men den blommade så fint i fjor med både rosa o blå blommor. Nu får jag vänta till nästa år..
Ha det fortsatt gott i trädg. i morron.
Kram Ninne

Marina sa...

VIlken härlig färg den där "Twist and shout" harm på bladen.
Så många nya växter du har, det låter som rena rama julafton.

Nu kommer solen här så nu ska jag ut och ta ett tag i rabatterna och ja, vi får väl se vad det blir mer. Kan hända mycket en dag i trädgården!

Mia Skäringer missade jag eftersom inte alla ville se på den kanalen men det ska nog gå att hitta på play tror jag.

Ha en trevlig söndag!
Kram!

Louise sa...

Det går framåt! Visst är twist n shout fin i sina bladfärger! Har också den och älskar både blad och blommor! min var rosa förra året och blå i år så den står nog ganska surt!

Angående pysslingkörsbärsträddet stella är det som sagt bara ett år. Det har vuxit på lite grand och det blommade ganska bra i våras men det blev ingen större mängd körsbär. Tanken med litet träd är att det ska vara lätt att lägga ett nät på, det lär behövas. Det var mycket löss på trädet denna sommar men jag vet inte om det är en tillfällighet. är det just körsbär du vill ha? Annars finns det ju vackrare fruktträd, t ex ett litet äppelträd på svagväxnade grundstam, B9.

kram louise

Related Posts with Thumbnails