torsdag 22 september 2011

Som sagt

Precis som jag skrev i mina svar igår, så är rosa min favoritfärg. Jag är så glad att jag köpte den här fina lilla höstanemonen till färgstarka rabatten.


Königin Charlotte heter hon enligt lappen eller Anemone japonica på latin. Som en lite vattnig akvarell i färgen, och hon passar så bra ihop med kärleksörten. Hoppas att de kommer att blomma tillsammans även kommande år.


För övrigt ska jag väl inte sticka under stol med att det ska bli trevligt med helg. Det ska dessutom bli varmare till helgen. Hoppas det stämmer.


Ha en fin fredag!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Vackra blommor.
Kram
HAnna

Marina sa...

Ja tack, helg önskas!

Jag har en del jag vill hinna göra men framför allt vill jag vara ute. Känns som att jag knappt varit det på hela veckan men det har jag ju för jag går ut och in hela dagarna. Men de tär ju i trädgården/naturen ajg vill vara.

Kramar!

Ninne sa...

Det var fint med dina ROSA blommor. Ska bli fint väder??Vi hoppas de håller vad de lovar-- ??
KRam Ninne

Livet på solsidan sa...

Ja, visst är de fina ihop? Charlotte och kärleksörten. Gillar att de blommar lääänge utan att bli fula och risiga.

Hoppas du haft en härlig (trädgårds)helg och njutit av solen.

Tamara

Related Posts with Thumbnails