måndag 5 september 2011

Oändlig sommar

Jag unnade mig en tur till BÅDE Solhaga och Växthuset efter jobbet. Det var jag värd efter den här dagen. Så det så!


Väl där var det inga som helst problem att ruinera sig, och då hade de ändå 20% på alla plantskoleväxter på Solhaga. Med hem följde både det ena och det andra. Bilen var som en djungel.


Hortensior av alla de slag har länge varit några av mina favoritväxter. Hittills har jag bara haft en vit Annabelle och en syrénhortensia. Nu fick två nya komma med hem. Det ena är en som heter Endless Summer (I wish!) och som har både blå och limerosa blommor för tillfället. Jorden kommer ju att avgöra om den kommer att förbli blå eller om den blir mer rosa. Vilket som är okej.


Dessutom köpte jag en liten rackare som heter Twist and Shout. Händelsevis den som de planterade på Trädgårdsfredag den här veckan. Den ska inte bli så hög så där måste jag tänka till lite när det gäller placering.


7 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Oj, vad jag skrattar igenkännande åt det där med djungel i bilen när man lämnar Kristianstads plantskolor bakom sig!

Hortensior har jag inte riktigt fått kläm på ännu, men nu när jag ser dina bilder blir jag sugen på en ny shoppingrunda. Är det inte helg snart?!

Superfin ny header har du med!

Må så gott!

/Anna-Karin

Trädgården på Höjden... sa...

Rea på plantskolan - då förstår jag att det kliar i växthänderna. Skulle det i alla fall gjort på mig. Hortensior är så fina. Jag har köpt en i år - Vanilla Fraise som nu övergått från vitt till rosa. Mycket fint.

Hälsar Åsa

Louise sa...

Farligt med rea på växter! Det går ju liksom inte att motstå. Själv försöker jag smuggla hem växter medan maken är på jobbet för att slippa förklara mig, jag har egentligen inköpsstopp på växter...

kram louise

Marina sa...

Jaha du, ingen idé att åka dit då eftersom du tydligen har länsat ställena. Skämt å sido, jag var där i helgen men kom hem ganska tomhänt faktiskt. Ibland blir det så!

Gillar dina hortensior!
Kram!

Livet på solsidan sa...

Vackra hortensior du köpt. Växtrea är livsfarligt! :)

Ser också att du uppdaterat toppbilden på din blogg. Härliga och höstiga bilder!

Tamara

Millan sa...

Fortfarande 20% då ska man nog passa på.
Hortensiorna var snygga!
Ha det gott
Kram

Camilla sa...

Hej Karin!

Vilka fina växtfynd du gjort. Hortensia är en favorit. Har flera som jag planterat ut efter att ha krukodlat dem över sommaren men de har inte blommat än. Får ha lite tålamod vad jag förstår.

Titta in till mig, det finns något där till dig.
Kram Camilla

Related Posts with Thumbnails