onsdag 21 september 2011

Svar på några frågor

Den här lilla busken (som jag tror är ett brokbladigt prakttry) satt precis nedanför altantrappan när jag flyttade in här i huset. Nästan så att man snubblade över den om man gick åt vänster. Så kunde jag ju inte ha det. Den flyttades därför ganska omgående. Eftersom jag då inte var så förtjust i de tvåfärgade bladen, var jag verkligen inte så snäll vid omplanteringen. Det rök en massa rötter. Men så började den blomma med söta rosa blommor förrförra sommaren och jag började omvärdera dess värde. Så i våras när den verkade vara helt utplånad av den hårda vintern blev jag uppriktigt ledsen. Men... Efter sommaren är den nu såhär fin. Jag fick inte se några blommor men det har växt på sig rejält och det är jag glad för.


För ett tag sedan fick jag en award av gulliga Marina. Hennes fina blogg var den första jag började att följa och hon är en av få bloggare som jag har träffat i verkliga livet. Jag har inte kommit mig för att svara på frågorna tidigare, men nu är det verkligen på tiden.

1. Varför började du att blogga?
Sommaren 2009 började jag att läsa olika trädgårdsbloggar och blev inspirerad. Då bestämde jag mig för, att så fort jag köpt en ny kamera, ska jag börja blogga själv. Mest för att föra en sorts dagbok i ord och bild om lite olika projekt här hemma, både ute och inne.
2. Vilka bloggar följer du?
Oj, det är flera olika. Många om trädgård men också många som handlar om inredning och diverse smått och gott. Det är bra många fler än de som ligger till höger i blogglistan som jag tittar in hos regelbundet.
3. Favoritfärg(er)?
Då måste jag nog först och främst säga rosa. Jag hade ingen riktigt rosa prinsessperiod som liten, så jag tar igen det nu. Det blir ofta rosa ljus, rosa kläder, rosa textiler och rosa blommor. Men i trädgården är jag väldigt förtjust i vitt också.
4. Favoritfilm?
"Tillsammans är man mindre ensam" (Ensemble c´est tout) är en favorit och "Walk the line" är en annan.
5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka, och varför?
Jag blir sällan sådär väldans ressugen. Men jag skulle gärna åka tillbaka till New York där jag var för snart åtta år sedan. En så häftig stad. England är ju alltid trevligt, Toscana vore inte helt fel, Barcelona skulle jag inte heller tacka nej till eller varför inte en mysig grekisk ö. Ja, det finns en del jag kan tänka mig även om jag inte drömmer om det speciellt ofta.

Jag tror att de flesta har fått denna award med tillhörande frågor, men om någon känner sig manad så skickar jag den gärna vidare till vilken trevlig person som helst där ute i bloggosfären.

Kram på Er!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Verkligen fin buske, kul att den kommer igen och inte ger upp, trots lite omild behandling!!!

Önskar dig en bra kväll, kram Camilla

Ninne sa...

Goggla på Rosentry-bilder så hittar du nog. Har inte sett den med vagierade blad, men den finns nog.
Kul o läsa dina svar. Har själv svarat idag.
Kram Ninne

Lina sa...

Hej!
Tack för gratulationen! Ja, här är de fullt upp med amninig och blöjbyten, bloggen blir de inte mycket med för tillfället....

Kul att läsa dina svar på frågorna, de är alltid spännande att lära känna bloggarna lite bättre!

Må så gott & trevlig helg!

Kram, Lina

Related Posts with Thumbnails