torsdag 12 november 2009

En glad överraskning

Jag fick en glad överraskning i eftermiddags när jag satt kvar i klassrummet och rättade tusen och en bok. Mina två kollegor, som egentligen hade gått hem, kom in med den här fina novemberkaktusen. En försenad födelsedagsblomma. Den fick stå bredvid min tovade snögubbe när den kom hem. Den lilla gubben står framme nu för att försöka locka fram den riktiga snön. Kaktusen får nog flytta ihop med min vita novemberkaktus om ett tag. De får vänja sig vid varandra på avstånd först.

Nu när det blir mörkt så tidigt tänder jag ljus i mina lyktor på altanen. De är lite mysiga att titta på när jag sitter och äter middag. Lyktorna fyndade jag på Mio förra året. Tyvärr har de tre olika färger; en klar, en grå och en ljusblå. Jag hade helst velat ha en grå och två klara men man kan ju inte få allt. De var billiga!

Lyktorna hänger på altanräcket, mitt blad utblommad malva och rosenvial. Jag vill inte rensa bort dem, för det blir så kalt då.

Imorgon slutar jag tidigt och då ska jag åka hem direkt. Har ingen lust att sitta och rätta böcker på fredagseftermiddagen. Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Marina sa...

Så kul med lite uppskattning!

Fint med lyktorna. Jag vill tända här ute men blir inte färdig. Jag är så trött på att vara helt slut när jag kommer hem. Nu har jag köpt nya gravljus. De tänder jag och sen brinner de i flera dagar. Praktiskt! (i stora lyktor i alla fall!)

Kram!

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vilken gullig snögubbe.
Jag tänder också alltid lyktor ute på vårt lantställe. Nu när löven har ramlat hänger jag dem i syrenbusken/trädet som vi har precis utanför altanen.
Så mysigt
Kram

Related Posts with Thumbnails