lördag 26 december 2009

Annandag Jul

Litet änglaspel med mistlar som jag fick i julklapp.

Hoppas att Ni har haft en fride- och fröjdefull jul hittills. Det har jag. Sitter just nu i mammas och pappas kök. Tog hit datorn för att kunna skriva inlägg och titta in hos er. Lyssnar inte längre på julmusik, utan mammas julklapps-CD med Niklas Strömstedt. Också ganska stillsamt och skönt.

Imorgon blir det lilla julafton tillsammans med lillebror och hans familj. Sedan ska jag nog tillbringa lite tid hemma också fram till nyårsafton. Min lilla kungsgran blev riktigt söt när den fått pynt på sig och den vill jag ju hinna njuta lite av. Ett av mina favoritpynt i granen är den lilla guldiga snöflingan som jag köpte i Gamla Stan för några år sedan.

En ny favorit är de åtta kulor och spira som jag köpte på Degeberga Antik- och samlarmarknad i somras. De är från 50-talet och har orginalkartongen kvar. Kommer ursprungligen från EPA.

Ha en fortsatt härlig jul!

7 kommentarer:

AnnA sa...

God fortsättning, Karin.
Kan det vara EPA i Kristianstad? Nostalgitripp...Jag tror det hette EPA fram till slutet på 70-talet, och sedan blev Tempo. Nu ligger Åhléns i samma byggnad.
Den varianten av änglaspelet har jag inte sett.
Jag har själv ett med änglar, och har gett bort ett med snöflingor och ett med änglar och har sett ett med granar.
Ha en fortsatt trevlig annandag!
hälsn
AnnA

Marina sa...

Bra att du tog datorn med dig så det kommer inlägg ändå. Det är lite klent med den varan i bloggvärlden nu tycker jag men det är klart man ska prioritera julfirandet. Jag kikar här när familjen kollar på en film som jag inte är så intresserad av.

Kram!

Millan sa...

De var fina dina röd och vita kulor, är de ömtåliga med? Här med både katt och hund måste jag har de som tål att åka i golvet.

Fröken Fräken sa...

Vad fin din julgran blev! Jag har en hel del gamla julpumlor som min mamma samlat på sig, men just i år fick de inte hänga i granen. Jag har just börjat fundera om min förkylning beror på allergi mot granen så nu är det en tidsfråga innan den åker ut...

Annika Christensen sa...

God fortsättning till dig och hoppas julen har varit bra, det verkar så.
Här har vi haft det så lugnt och gott.
Vilken fint änglaspel med mistel som håller sig från år till år.
Ha en bra dag
annika

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Vilken fin gran du har.
Ja jag gillar det där glashjärtat. Roligt att du har ett likadant.
Sköt om dig!
kram Agneta

Annika Christensen sa...

Glömde säga att det var kul att veta det där om mistel.
Annika

Related Posts with Thumbnails