tisdag 22 december 2009

Njuter inomhus

Sitter här och njuter av en kopp glögg, eller två. Skönt att få vara inne nu när det har börjat snöyra igen. Det blåser och är ganska otrevligt ute just nu. Men jag behöver inte ge mig ut mer idag för nu är jag färdig med julklappsinköpen. Återstår bara att slå in dem lite fint. Det brukar ta tid men är åtminstone roligt.

De fina glöggmuggarna har jag fått av två gamla elever. Jag har Höganäsmuggar i brunt också, och jag brukar använda dem varannan gång. Den fina ljusstaken har jag fått av en god vän och oftast brukar jag sätta dit en apelsin. Det här äpplet tappade jag dock i golvet, då tänkte jag att det kunde få pryda ljusstaken istället för att bli uppätet. Duken broderade jag i våras efter att den legat och väntat på att bli klar i flera år.

Nu ska jag baka knäckebröd. Sedan blir det nog julpyntning och kanske paketinslagning, om jag hinner. Måste nog tända en brasa i kaminen också, för nu känns det att det börjar bli kyligare igen.
Ha en fin kväll därute och ta det lugnt om ni ska ut på vägarna!

10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Här har man varit ut och handlat det sista i matväg, och pust vad folk det var! En snöstorm är rena rama lugnet jämfört med stormen av folk på Coop... så nu tänker jag följa ditt exempel och hålla mig inne och dricka något varmt, även om jag inte har dina fina muggar.

Marina sa...

Ska snart köra dottern till hennes träning i Åhus, men det ska väl gå bra hoppas jag.
Att sitta inne och njuta nu är ju annars att föredra. Har lagt in sill idag, tre sorter blev det.

Här råder jul nu! Kram!

Nyanser av vitt sa...

Jättesöta muggar vännen.
Håller med dig angående tomtarna. De ska vara lite speciella. Har hellre färre
stor JULKRAM från mig till dig
Agneta

Millan sa...

Skönt att kunna ta det lugnt och sitta inne med en kopp glögg!
Jag måste ut en runda imorgon men hoppas på plogade vägar då.
Ha det så bra!

Karin sa...

Så mysigt det ser ut, det är ju så gott med glögg. Fina muggar! :) Hoppas du får en riktigt fin jul! Kram från Karin

Marina sa...

Sillsorterna jag gjort är: senapssill, inlagdsill (m rödlök o kryddpeppar) och västerbottenssill (ny för i år). Mamma kommer med stekt sill i ättikslag.
Här städar vi idag!

Kamomilla sa...

Tack och God jul till dig också!
kamomilla

Vicky sa...

Mysigt att slappna av med lite glögg. Särskilt i så fina muggar. God Jul!

SKOOGSTROLLET sa...

Vad pysslig du är. Inte hade jag fått för mig att brodera på våren även om jag har en påbörjad julduk ...

Vad är det för smarrigt godis du gjorde den 15:e? Snygga var de i alla fall.

mitt gröna hjärta sa...

Ha en riktigt skön och GOD JUL Karin!
Jenny

Related Posts with Thumbnails