tisdag 7 september 2010

Ett litet hjärta

Äntligen fick jag ändan ur vagnen igår, och sydde ett litet hjärta av handduken jag köpt på loppis. Jag har skickat den som inflyttningpresent till familjen som jag fick symaskinen av. Deras efternamn börjar på B och det tog ett tag innan jag hittade en gammal linnehandduk med just ett B som monogram. Hade jag fått välja så skulle det ha varit broderat i rött eller blått, men man kan ju inte få allt.

Själva sömnaden gick väl sådär. Jag har inte övat mig så mycket på maskinen ännu och vi är inte riktigt vänner. Jag får väl inleda något större sömnadsprojekt.


Nu ska jag ringa till brorsan och höra ifall han får in tv10. Hur kan de komma på en så dum idé som att sända en landskamp på en kanal som knappt har startat?!

5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Fint hjärta!

Där sa du nåt.. jag måste ju kolla så vi får in kanal 10 innan kl 19:30... bråttom bråttom.

Ha det gott,
Marie
PS. Himla kul att se att fler är idrottsintresserade också...:)

Marina sa...

Jättefint hjärta!

Du får skynda dig hit om du itne hittar kanalen för vi har hittat den. Vi har boxer.

Kram!

Nora sa...

Tack för tipset om fotbollen!!! Här har vi svurit ikväll över att ingen visar fotbollen och så visas den på kanal 10......vad är det för kanal egentligen?? Vi har den, men har aldrig tittat på den tidigare. Min man hälsar och tackar för tipset:-)

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller med hur kan man sända i en knappt öppnad kanal, fast dom tänker nog som så att det blir ju bra reklam att den går där. Själv fick jag inte in den.
Hjärtat blev snyggt.
Kramar:)

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Jag tycker att hjärtat blev jättesött! Vad roligta tt höra att det löste sig med jobb i höst! Det gjorde det ju för mig också, även om jag nu kommer att byta. Jag trivdes inte riktigt med det jobb jag började på vid terminsstarten, men hade turen att då hitta ett annat. Äntligen har jag fått en fast tjänst i 7-9 (i sv och spec.) Det känns otroligt kul!

Ha en underbar helg!

Kram Amanda

Related Posts with Thumbnails