lördag 18 september 2010

Trots

När man bara har helgerna på sig att på allvar ägna sig åt trädgårdsprojekt, gäller det att trotsa vädret. Idag har jag varit ute i regn och blåst för att flytta vinbärsbuskar. Jag har en plan för området runt grönsakslandet och i den ingår bland annat bärbuskar. Jag satte krusbär i somras och nu har det tillkommit en röd och en svart vinbärsbuske. Båda buskarna stod dumt till på tomten och har varit ganska eftersatta när det gäller skötsel. Den svarta busken har knappt burit några bär men har många nya, fina skott. Den röda har haft en hel del bär men behöver föryngras. Nu hoppas jag att de ska bli jätteglada och trivas på sin nya plats.

Några bilder på buskarna har jag inte. Däremot fotade jag den här fina, lilla gynnaren som satt på min fleece när jag kom in. Undra just vilken fin fjäril den tänker bli när den blir stor.

Ikväll blir det nog en första höstbrasa i kaminen. Det är hög tid att bära in mer ved och rusta sig för höstrusket. Hoppas att ni får en fin lördagskväll!

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Känner igen den lilla gynnaren du hade på jackan, vet inte vad det blir för fjäril. Otroligt att det blir något så vackert av den. Skulle behöva göra ett höstryck här i trädgården, är ett lätt kaos just nu. Men det kommer alltid något emellan när det är helg.
Ha en fin söndag
Varm kram
AnnaMaria

Tigris Predikantan sa...

Vill också ha kamin/öppen spis!
:)

Tigris Predikantan sa...

Sv: vi skall också, så fort yngsta kommer hem för hon vill rösta tillsammans med oss! :)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny härlig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/09/tant-lottar-ut-ett-valfritt-barnset-i.html

..med chans att vinna ett valfritt "barnset", mugg + skål i keramik, värde 598kr. Kika gärna in o delta i den med =)

Related Posts with Thumbnails